................................................. Pokud budete mít zájem o některý výrobek, můžete mi napsat na e- mail: lenkavcelka@centrum.cz ...............................................

pátek 9. září 2011

PŘEDSÍŇ ~ FALEŠNÁ VITRÁŽ


 Přeji hezkou chvilku a děkuji za zastavení na mém bločku.

Opět předsíň :-) jak jsem slíbila.
Tentokrát vám ukážu jak lehce se dá vyrobit falešná vitráž, kterou jsem malovala před šesti lety. 
Tato vitráž je na dveřích při vstupu do chodby, která je bez okna a hned naproti nim je ta samá vitráž na dveřích při vstupu do obývacího pokoje. 
Tudíž, když procházím chodbou bez okna " házejí " vitráže barevné světelné odlesky.  Sklo díky své transparentnosti, čistotě a barevnosti, dává ve spojení se světlem prostoru novou dimenzi a atmosféru. Na fotce nejsou odlesky vidět, protože je foceno směrem do tmavé chodby.



Ploché sklo je dekorované lihovými barvami a konturou na sklo. Vše běžně dostupné v obchodech.
Barvy neobsahují těžké kovy - kadmium, olovo a lze s nimi dekorovat i nápojové sklo. Jejich výhodou je stálobarevnost a možnost vzájemného míchání. 
To umožňuje dosažení nepřeberné škály barevných odstínů. Výplně je tak možné sladit s barvou i dekorem interiéru. Já použila zlatou konturu, zelenou a vínově červenou barvu. Hodí se mi k textilu v předsíni a v obývacím pokoji, který je laděný do vínova.

Falešná vitráž je napodobenina vitráže. Je jednodušší a tudíž i mnohem levnější. 
Čisté, odmaštěné skleněné tabule jsem si položila vodorovně na předem připravené šablony s motivem. Obrysy obtáhla konturkou v tubě a nechala zaschnou. Druhý den jsem vybarvila daná místa barvou pomocí štětečku. Na vymývání štětce poslouží ředidlo.

Historie :
Vitráže se začaly objevovat při stavbách středověkých katedrál. Katedrály měly okna tak veliká, že je nebylo možné zasklít jedním kusem skla. Proto se používala skla spojená.
Postupem času se spojování barevných skel stalo uměleckou záležitostí. Jestliže se dříve technika vitráže používala převážně pro chrámy, kláštery a kostely, v dnešní době proniká čím dál tím víc i do domácností - zdobí se jí okna, dveře nebo jejich části, vyrábí se různé dekorativní předměty, šperky.

Může se hodit :
http://www.vytvarka.cz/navody-a-postupy/sklo-porcelan-keramika.htm
http://www.youtube.com/watch?v=DRqZTjo09Ew

Už mizím :o) a loučím se s kytkou hortenzie.

25 komentářů:

  1. Ahojky Leničko,

    Tvá předsíň je nádherná. Dýchá z ní domov. Jsi moc šikovná. Vitráže mám moc ráda a ve Tvém podání jsou neskutečné.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Lenka, no mas to nadhere .. :) moooc krasne, ja som vedela ze si moc sikovna :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Leni máš to jako profík !!!!!!Také to dělám podle nálady ale kontury se mi nevyvedly Tak Ti gratuluji!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  4. Lenka, ani by som ju nerozoznala od pravej...:) Máš úžasne pevnú ruku, najmä na kontúre to je vidieť, ako celok- skvelé:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Leni, máš fantastické nápady, a talent pro zrealizování. Fandím Ti a obdivuju ;-)
    Krásný den
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná předsíň.Ta vytráž je prostě kouzelná.Šikulka :-)Věra.

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera, nemám slov, moc se mi to líbí.

    OdpovědětVymazat
  8. Evi a obě Zuzínky :-)
    jsem ráda, že jste přišly na koukanou. Děkuju za milé písání.

    OdpovědětVymazat
  9. Dajo, máš pravdu. S konturkou je někdy svízel. Důležité je tlačit na tubu s barvou rovnoměrně a táhnout linku kontury ve vzduchu. Tato kontura je dost hustá a nerovnosti se daly vyrovnat špendlíkem.

    OdpovědětVymazat
  10. Gábi, to víš, že jsou tam nedostatky. Ale celkově vitráž vypadá jemněji než klasická vitráž pájená pájkou.

    OdpovědětVymazat
  11. Leni, každý umíme něco. Já zase obdivuju tebe. Díky za pochvalu. Ahojky L.

    OdpovědětVymazat
  12. Věrko a Amél, jste hodné a ráda vás tu vidím. Děkuju moc :-))

    OdpovědětVymazat
  13. Leni ahooj, ty jsi prostě kouzelnice. Užívej si krásného podzimu. Katka a holčičky

    OdpovědětVymazat
  14. Leni ty máš překrásnou předsínku.opravdu jsi děvče šikovné.Taky sem si všimla těch krásných dřeváčků.U tebe musí být krásně útulno.A kytičku z hortenzie máš moc hezkou a předsínku krásně zútulňuje.Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  15. Leni, jsi neskutečně šikovná, tolik dovedností, vitráž vypadá jako opravdová a celá předsíň působí moc útulně. Hezký víkend.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  16. WOW, Leni, to je taková krása!!!!! Ta vitrážka vypadá opravdu úžasně - nemůžu se na ni vynadívat - a polštářky krásně ladí. Jsi neskutečně šikovná. Přeji krásný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
  17. Leničko, jsem fakt moc ráda,že jsi mi poradila s tím špendlíkem mám takový větší a ten se bude hodit,chci si totiž zhotovit podzimní lampičku,a ještě Ti děkuji za návštěvu u mě !Potěšilo mě to zvláště od tak nadané mladé dámy!!!Daja.

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Leni,
    precizní provedení a parádní nápad, jak ze "starého" udělat za pár korun nové a moderní.Ty by ses u nás v domečku asi vyřádila!
    Přeji hezkou neděli a prosím další doušky nápadů!
    Radka

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Leni, máte nádhernou předsíň. Tu vitráž bych hned brala, ale jednak nemáme hladké sklo ve dveřích, jednak bych jí takhle krásnou nejspíš nikdy nevytvořila. Jsi šikulka.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Lenko, predsin vypada nadherne a vitraz se ti moc povedla. Ja jsem si kdysi delala jednu tabuli do kuchynskeho okna a i kdyz ji mam dodnes, tak profesionalne jako tvoje tedy rozhodne nevypada. Mej se krasne, preji hezky tyden, Monika.

    OdpovědětVymazat
  21. Včeličko máte krásné bydlení, barvy dle mého gusta a ta vitráž je úchvatnááá ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  22. Ta sušená kytice je nádherná!Michaela

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den, ta vitráž je nádherná. Chystám se na to také. Kolik kontury je potřeba na 1 dveře ? Stačí mi 2 tuby Kontura k barvám na sklo Darwi Glass č. 050 - zlatá ? A barvy chci tmavě hnědou a oranžovou. Nebude to moc řvát ? Díky Lada

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milé komentáře a návštěvu blogu. ♥♥♥ Lenka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...